KOMPLEX ÉS TELJES KÖRŰ BIOMETRIKUS BELÉPTETŐ
RENDSZER SZOLGÁLTATÁST KÍNÁLUNK!

UJJLENYOMAT
OLVASÁS 
ARCFELISMERÉS
 
ÍRISZ
AZONOSÍTÁS

Anviz ujjlenyomat fingerprint biometric arcfelismerés írisz azonosítás

FAQ - Gyakran ismételt kérdések

 

Q: Jó-e a biometrikus rendszer, ha ez sem ad 100%-os biztonságot?
A: A kérdést a biztonság sebezhetőségének oldaláról érdemes megvizsgálni. Kártyás vagy PIN kódos beléptetőt használva mekkora esélyt ad az elkövetőnek az ellopott jelszó vagy kártya, hogy visszaéljen vele? 100%! Ha ugyanezt a belépési pontot biometrikus eszközzel védik, amelynek FAR értéke (FAR=jogosulatlan személy elfogadása) 0,001 %, mekkora a behatoló esélye? 0,001%! A két érték önmagáért beszél.
Q: A felhasználó szemszögéből lehet-e sorrendet felállítani a bemutatott biometrikus azonosítások között?
A: Tapasztalataink szerint a felhasználók számára a 3 legfontosabb tulajdonság: biztonsági szint, kényelmes használat, ár. Ezeket nézve az alábbi sorrendek alakulnak ki (az 1. a legjobb):
Biztonság: 1. Írisz azonosítás 2. Ujjlenyomat olvasás 3. Arcfelismerés
Kényelem: 1. Arcfelismerés 2. Írisz azonosítás 3. Ujjlenyomat olvasás
Ár: 1. Ujjlenyomat olvasás 2. Arcfelismerés 3. Írisz azonosítás
Q: Melyik jellemző értéke a fontosabb: FAR vagy FRR?
A: Ezt a biztonság oldaláról érdemes megközelíteni: mivel az FRR a jogosult személy visszautasítási arányát adja, amely legfeljebb kellemetlenséget okoz, addig a FAR érték jogosulatlan személy elfogadását jelenti, ami valódi biztonsági kockázatot rejt. Tehát ez alapján azt mondhatjuk, hogy a FAR értéke fontosabb.
Q: Hogyan biztosítható a legjobb minőségű ujjlenyomat vétel regisztrációkor?
A: Valamennyi ANVIZ készüléken lehetőség van az ujjlenyomat kép kijelzésére. Kapcsolja be ezt a funkciót a beállítások között, és regisztrációkor ellenőrizze a megjelenő képet, hogy szabályos-e (hiányzó területek nélküli) a rögzítésre váró ujjlenyomat. Ha nem, ismételje meg a mintavételt.
Q: Lehet-e több ujjat is regisztrálni egy adott felhasználóhoz?
A: Igen, lehet. Valamennyi Anviz készülék esetén legalább 2 ujjlenyomat rendelhető hozzá egy felhasználóhoz. Ezek bármelyikét használhatja az azonosítás során.
Q: A regisztrált ujjlenyomatot nem ismeri föl az eszköz.
A: Lehetséges okok és megoldásaik:

Ok_1 – Az ujjlenyomat hibásan lett regisztrálva.
Megoldás_1 – Regisztrálja újra az ujjlenyomatot. Tekintse át a helyes ujj ráhelyezési módokat a kezelői útmutatóban.

Ok_2 – Közvetlen napsugárzás vagy túl erős fény éri az érzékelőt.
Megoldás_2 - Kerülje el ezeket, mindig tartsa be a felszerelési útmutatóban leírtakat!

Ok_3 – Túl száraz ujj.
Megoldás_3 – Érintse az ujját először a homlokához, majd próbálja újra.

Ok_4 – Vizes vagy erősen krémes ujj.
Megoldás_4 – Törölje meg az ujját.

Ok_5 – Rossz minőségű ujjlenyomat a kérges vagy hámló bőr miatt.
Megoldás_5 – Regisztráljon egy másik ujjat.

Ok_6 – Az érzékelőre rosszul ráhelyezett ujj.
Megoldás_6 - Tekintse át a helyes ujj ráhelyezési módokat a kezelői útmutatóban.

Ok_7 – Látens ujjlenyomat az érzékelő felületén.
Megoldás_7 – Tisztítsa meg az érzékelő felületét (ajánlott: ragasztószalag).

Ok_8 – Nem elég nyomást fejt ki az ujj az érzékelő felületén.
Megoldás_8 – Helyezze az ujját az érzékelő felületére közepes erővel nyomva azt.

Q: A készülék nem tud ujjlenyomatot olvasni.
A: Lehetséges okok és megoldásaik:
1. Túl száraz vagy erősen sérült, hámló ujj. Próbálja másik ujjal, vagy érintse homlokához az ujját, és próbálja újra.
2. Hibás ujj ráhelyezés. Tekintse át a helyes ujj ráhelyezési módokat a kezelői útmutatóban.
3. Ellenőrizze az érzékelőt a “Beállítás”—” Hardver teszt”—”Érzékelő” menüpontban. Normál esetben az érzékelő LUM értéke 130-150 közötti. Ha eltérést tapasztal, vegye föl a kapcsolatot a telepítővel.
Q:  A régebben regisztrált ujjlenyomatot néha többszöri próbálkozás után fogadja csak el a készülék.
A: Valamennyi ANVIZ eszközön lehetőség van a regisztráció során eltárolt ujjlenyomat sablon frissítésére, így a probléma kiküszöbölhető. Aktiválja a készülék beállításai között az automatikus ujjlenyomat frissítés funkciót.
Q: Miért nem ismeri föl a csatlakoztatott pendrive-ot a készülék?
A: Nagyon sok gyártónak van a piacon USB pendrive terméke, és az Anviz nem tud mindegyikkel kompatibilis lenni. Azt ajánljuk, hogy a nevesebb (’brand’) gyártók (Kingston, Adata) termékeiből válasszon a maximum 8 GB tárolókapacitásig.
Q: Az eszköz nem veszi föl a kapcsolatot a PC-vel.
A: Lehetséges okok és megoldásaik:

Ok_1 – A kommunikációs mód rosszul van beállítva.
Megoldás_1 – Válassza ki a csatlakozás típusának megfelelő kommunikációs módot.

Ok_2 – A csatlakozó kábel rosszul van bedugva vagy hibás a kábel.
Megoldás_2 – Ellenőrizze a csatlakozásokat vagy cserélje ki a kábelt.

Ok_3 – Nem képes csatlakozni a COM porton (rossz COM port).
Megoldás_3 – Ellenőrizze, hogy a megfelelő COM port van-e kiválasztva. USB/COM átalakító esetén változik a hozzárendelt port száma, ha az eredetileg használttól eltérő USB portra csatlakoztatja az átalakítót.

Ok_4 – Nem képes csatlakozni a hálózatra (rossz TCP/IP beállítás).
Megoldás_4 – Ellenőrizze le a készülék beállításait a kezelési útmutató szerint. Ha tűzfal be van kapcsolva a PC-n, engedélyezze az adott IP cím és port átengedését.

Q: A regisztrált felhasználót a készülék azonosítja, de az ajtót mégse nyitja ki a készülék.
A:  Lehetséges okok és megoldásaik:

1. Ellenőrizze, hogy a felhasználó a megfelelő csoportba tartozik-e. A ’0’ csoport nem nyitja az ajtót, míg a ’1’ csoport mindig jogosult nyitásra is.

2. Néhány eszköz dupla relé kimenettel rendelkezik. Ellenőrizze az eszközben, hogy a “Relé vezérlési mód” menüben a relé “Csengetés” vagy “Ajtónyitás” üzemmódra van-e állítva.

3. Vegye le a készülék hangerejét nullára, majd olvasson be egy érvényes ujjlenyomatot (kártyát) úgy, hogy közben hallgatja, van-e relé kapcsolási hang a készülék belsejében. Ha nem hall hangot, vegye föl a kapcsolatot a telepítővel.
Q: Van-e lehetőség a belépések (személyek) folyamatos követésére? Ha igen, melyik készülékekkel?
A: Igen, az ANVIZ szoftvere támogatja a belépések (azonosítások) valós idejű követését. Ez a funkció valamennyi olyan készülékkel megvalósítható, amely egy kommunikációs csatornán (TCP/IP, RS485) csatlakoztatható a szoftvert futtató PC-hez.
Q: Összekapcsolhatók-e a távoli telephelyeken lévő készülékek? Ha igen, hogyan?
A: Igen. Az összekapcsolást az alábbi példán mutatjuk be:

A cég központja Budapesten található, és itt szeretnék adminisztrálni (és követni) a szegedi telephelyen dolgozó munkavállalók ki- és belépéseit. Ehhez a következő beállításokat kell elvégezni:

1. Az ujjlenyomat olvasó terminálban, amely a telephelyen van, az alábbi paramétereket kell beállítani (példánkban a VF30 készülék esetén: Rendszer -> Beállítás -> Hálózat menüben):

Mód: Kliens

IP cím: 192.168.0.55

Alhálózati maszk: 255.255.255.0

MAC cím: gyári (nem változtatható)

Átjáró IP cím: 192.168.0.1

Szerver IP cím: 203.81.224.229

Szerver port: 5010

A szerver IP címnek fix kell lennie, amely megegyezik a központban található router nyilvános IP címével.

2. A szoftver installálása a központban található PC-re, amelynek IP címe: 192.168.0.97.

3. Port továbbítás beállítása a központban található router-ben.

A router nyilvános IP címe (WAN IP): 203.81.244.229 (ha nem fix az IP cím, akkor pl. a dyndns vagy hasonló szolgáltatást kell aktiválni a router-ben)

A router belső hálózati IP címe (LAN IP): 192.168.0.1

Port továbbítás (port forward): 192.168.0.97:5010 (a központban található PC IP címe, és a szoftver által használt port)

Az így konfigurált rendszerben, ha a felhasználó ráhelyezi az ujját Szegeden a VF30 érzékelőjére, akkor ez az esemény eltárolódik a készülékben. A Budapesti központban a PC-n futó szoftverben elindított esemény lekérdezés hatására az eltárolt adat a készülékből a router-eken keresztül eljut a PC-n lévő adatbázisba.

Q:  Van-e anti-passback funkció az ANVIZ készülékekben?
A: Igen, több típus esetén is elérhető a funkció, leggyakoribb alkalmazása a T60 és T5S készülékek együttes használatával van.
Q: Mi történik a jelenlét nyilvántartásban, ha valaki elfelejt érkezéskor blokkolni?
A: Az elmaradt blokkolást lehet a szoftverben korrigálni, ehhez azonban megfelelő szintű adminisztrátori jogosultság szükséges. A művelet naplózódik. A módosított bejegyzések természetesen megkülönböztetésre kerülnek, és külön is listázhatók.
Q: Mi történik a jelenlét nyilvántartásban, ha valaki érkezéskor kétszer is blokkol?
A: Az ismételt bejegyzések a jelenlét kalkuláció során vagy riport készítésekor automatikusan jelölésre kerülnek, és az adatok exportálása előtt ezek a felesleges bejegyzések törölhetők. A művelethez megfelelő szintű adminisztrátori jogosultság szükséges.
Q: Mi történik, ha elvágom azt az ujjamat, amit blokkoláskor szoktam használni?
A: Az ujj kisebb sérüléseit a készülékek tolerálják. Ajánlott az automatikus ujjlenyomat frissítés funkciót beállítani. Nagyobb sérülés persze már problémás, ezért érdemes a felhasználók 2 (vagy több) ujjlenyomatát is regisztrálni, lehetőleg egyet-egyet mindkét kézről.
Q: Ellophatják-e az ujjlenyomatomat a készülékből?
A: Nem. Az ANVIZ készülékei nem tárolnak ujjlenyomatot, hanem az ujjlenyomat néhány jellemző pontja alapján készítenek egy úgynevezett digitális sablont (azaz nem képet), amelyből semmilyen módon sem rekonstruálható az ujjlenyomat.
Q: Van bármilyen egészségügyi kockázata a biometrikus azonosításnak?
A: A biometrikus azonosítást közel 3 évtizede használják szerte a világban, és még egyetlen egészségügyi problémát sem jegyeztek föl vele kapcsolatban.
Q: Az írisz azonosítás nem okoz szemsérülést?
A: Nem. Gyakran hallani azt a tévhitet, hogy az ilyen eszközök lézer fénnyel dolgoznak, de ez nem igaz. A készülékbe nagyfelbontású, infravörös tartományban dolgozó kamera van építve, ez semmilyen egészség károsodást nem tud okozni.
Q: A dolgozóim higiéniai problémák miatt aggódnak. Mit mondjak nekik?
A: A mindennapi életben naponta sokkal több olyan esemény van, amely ezen az alapon szintén higiéniai problémákat szülhetne, mégse törődünk vele: egy kilincs megfogása ajtónyitáskor, pénz kezelése fizetéskor, kézfogás, tömegközlekedés használata stb.
Q: A biometrikus azonosítás nem sérti az egyén privát jogait?
A: Ez a kérdés gyakran felmerül a felhasználók (munkavállalók) részéről, így próbálva elkerülni a biometrikus azonosítás alkalmazását. Pedig manapság folyamatosan megfigyelés alatt vagyunk: egy bankba, üzletbe belépve a kamerák rögzítik mozgásunkat, a mobiltelefon pedig folyamatosan mutatja hozzávetőleges helyzetünket. Az ANVIZ készülékeiben az azonosításra használt digitális sablon alapján nem állítható vissza semmilyen biometrikus jellemző (pl.: ujjlenyomat), a tárolt adatok más rendszerben egyáltalán nem használhatók.
Q: Szerver operációs rendszeren (pl.: Win2003 Server) futtatható-e a kezelő szoftver?
A: Szerver operációs rendszeren való futtatáshoz az újabb fejlesztésű, CrossChex programot ajánlja a gyártó.
Q: Az AIM Standard szoftverrről AIM CrossChex-re történő váltás esetén használható-e a régi adatbázis, vagy előről kell mindent kezdenem?
A: Az AIM CrossChex szoftver telepítése során egy adatbázis migrációt végrehajtó segédprogram is telepítésre kerül, amely Database Migration Tool névre hallgat. Ez a program használható a régi adatbázis átkonvertálására az új programba.